Проект: Академия за младежки работници
Кандидатствай за Академия за Младежки Работници
18.12.2018 г.
Академия за Младежки Работници има за цел да подготви 12 участници на възраст 18 – 29 години за предизвикателствата на професията младежки работник и да им даде практически умения за целенасочена работа с младежи.
- Период на провеждане: 11 февруари – 8 март 2019
- Локация на провеждане: Студентски град, София 1700
- Брой участници: 12 души
- Кандидатстване: в срок до 15 януари 2019
- Апликационна форма: https://goo.gl/forms/wRUPTgyG8dFzUSr82
Програма на академията - Теми:
1. Успешна комуникация с младежи
2. Мотивация
3. Работа в екип, роля и структура на групата, интеграция
4. Лидерство
5. Управление на времето
6. Разрешаване на конфликти
7. IT инструменти в младежката работа
8. Спорт и психомоторна активация при работа с младежи
9. Други методи и инструменти за младежки работници
10. Нормативна уредба и процедури при регистрация на неправителствена организация
11. Практическа част
A Цели, визия, ценности
Б Човешки ресурси, включително доброволци
В Финансиране
Г Промотиране и набиране на средства/спонсорство
Изисквания за успешно завършване на академията и получаване на сертификат:
Проектните дейности включват Академия за Младежки Работници, която във всяка държава ще включи 12 младежи на възраст 18-30 години, които имат желание да повишат своите знания и умения в сферата на младежката работа и да работят върху практически сценарии за личностно и професионално развитие на младите хора, с които те комуникират. В Академията ще бъдат включени следните модули: работа в екип, интеграция на група, лидерство, мениджмънт на конфликти, спорт (физическа активност) и психомоторно включване в младежката работа, мотивация, ИТ инструменти в младежката работа, методи и инструменти за младежка работа, коминикация с младежи, управление на времето. Практически сценарии ще бъдат разработени и по темите правна рамка за създаване на НПО, промотиране и спонсорство, цели, визия, ценности, финансиране, персонал и заетост.
Партньорски срещи по проекта:
1. В Испания – представяне на партньорите, НПО сектор в техните страни, представяне на партньорите и сектора в техните държави, установяване на партньорство.
2. В България – разработване на първото издание на програмата, подготвяне на работен план за наръчника, Януари-Февруари 2019
3. В Полша – оценка на проекта, обобщение Октомври-Ноември 2019
Резултати:
1. Програма със сценарии и обучения с изпит
Учебна програма – програма, теория, материали, упражнения, методи за работа с младежи, дневен ред на обучението, като всеки партньор ще допринесе за разработването.
Обучения с изпит – 18 обучителни дни за младежи - 12 участници (от 18 до 30 години), с които всеки партньор ще проведе локално обучение. Сценарии – инструмент за изпълнението на проекта, насочен към младите хора с конкретни упражнения, игри и т.н.
2. Наръчник на Младежкия Работник – инструмент, който да се използва при работата с младежи, като всеки партньор ще подготви част от наръчника, с добавена полезна информация за средата във всяка партньорска държава.
Мултипликационни събития
1. НПО Пикник – във всяка държава – 50 души – НПО, младежи, обучители, местни власти;
2. Конференция – в Лодз, Полша – 80 души – обобщение на проекта и неговите резултати.
Партньори:
Асоциация на Активните Хора (Полша) се състои от млади хора, които искат да споделят знанията си и да подкрепят хора от местни общности. Дейностите на организацията разпространяват идеи за толерантност, партньорство и разнообразие. Организацията активно включва хора от по-бедни семейства и хора с увреждания в дейностите си и се уверяват, че имат равни възможности.
Асоциация за развитие на българския спорт (България) е създадена през 2010 година и е неправителствена организация в обществена полза, отдадена на развитието на българския спорт и повишаването на спортната култура в България.
Фондация Cibervoluntarios (Испания) е неправителствена организация, създадена от социални предприемачи, които насърчават използването на знанието за новите технологии като средство за облекчаване на социалните пропуски, за създаване на социални иновации и за насърчаване на овластяването на гражданите.
Маркетинг Гейт (Македония) осигурява безопасна, уважаваща и обучителна атмосфера със структурирано неформално обучение, в което особено младите хора (основно ученици), хора с по-малко възможности и хора от други маргинализирани групи, могат да придобият основни икономически, финансови и маркетингови знания, необходими за успешния старт и насърчаването на икономическото и бизнес развитие.
Проектът е съ-финансиран по програма „Еразъм+” на Европейската комисия.
1. Успешна комуникация с младежи
2. Мотивация
3. Работа в екип, роля и структура на групата, интеграция
4. Лидерство
5. Управление на времето
6. Разрешаване на конфликти
7. IT инструменти в младежката работа
8. Спорт и психомоторна активация при работа с младежи
9. Други методи и инструменти за младежки работници
10. Нормативна уредба и процедури при регистрация на неправителствена организация
11. Практическа част
A Цели, визия, ценности
Б Човешки ресурси, включително доброволци
В Финансиране
Г Промотиране и набиране на средства/спонсорство
Изисквания за успешно завършване на академията и получаване на сертификат:
- Присъствие на минимум 80% от обучителните модули;
- Успешно преминат финален тест за оценка на знанията.
Проектните дейности включват Академия за Младежки Работници, която във всяка държава ще включи 12 младежи на възраст 18-30 години, които имат желание да повишат своите знания и умения в сферата на младежката работа и да работят върху практически сценарии за личностно и професионално развитие на младите хора, с които те комуникират. В Академията ще бъдат включени следните модули: работа в екип, интеграция на група, лидерство, мениджмънт на конфликти, спорт (физическа активност) и психомоторно включване в младежката работа, мотивация, ИТ инструменти в младежката работа, методи и инструменти за младежка работа, коминикация с младежи, управление на времето. Практически сценарии ще бъдат разработени и по темите правна рамка за създаване на НПО, промотиране и спонсорство, цели, визия, ценности, финансиране, персонал и заетост.
Партньорски срещи по проекта:
1. В Испания – представяне на партньорите, НПО сектор в техните страни, представяне на партньорите и сектора в техните държави, установяване на партньорство.
2. В България – разработване на първото издание на програмата, подготвяне на работен план за наръчника, Януари-Февруари 2019
3. В Полша – оценка на проекта, обобщение Октомври-Ноември 2019
Резултати:
1. Програма със сценарии и обучения с изпит
Учебна програма – програма, теория, материали, упражнения, методи за работа с младежи, дневен ред на обучението, като всеки партньор ще допринесе за разработването.
Обучения с изпит – 18 обучителни дни за младежи - 12 участници (от 18 до 30 години), с които всеки партньор ще проведе локално обучение. Сценарии – инструмент за изпълнението на проекта, насочен към младите хора с конкретни упражнения, игри и т.н.
2. Наръчник на Младежкия Работник – инструмент, който да се използва при работата с младежи, като всеки партньор ще подготви част от наръчника, с добавена полезна информация за средата във всяка партньорска държава.
Мултипликационни събития
1. НПО Пикник – във всяка държава – 50 души – НПО, младежи, обучители, местни власти;
2. Конференция – в Лодз, Полша – 80 души – обобщение на проекта и неговите резултати.
Партньори:
Асоциация на Активните Хора (Полша) се състои от млади хора, които искат да споделят знанията си и да подкрепят хора от местни общности. Дейностите на организацията разпространяват идеи за толерантност, партньорство и разнообразие. Организацията активно включва хора от по-бедни семейства и хора с увреждания в дейностите си и се уверяват, че имат равни възможности.
Асоциация за развитие на българския спорт (България) е създадена през 2010 година и е неправителствена организация в обществена полза, отдадена на развитието на българския спорт и повишаването на спортната култура в България.
Фондация Cibervoluntarios (Испания) е неправителствена организация, създадена от социални предприемачи, които насърчават използването на знанието за новите технологии като средство за облекчаване на социалните пропуски, за създаване на социални иновации и за насърчаване на овластяването на гражданите.
Маркетинг Гейт (Македония) осигурява безопасна, уважаваща и обучителна атмосфера със структурирано неформално обучение, в което особено младите хора (основно ученици), хора с по-малко възможности и хора от други маргинализирани групи, могат да придобият основни икономически, финансови и маркетингови знания, необходими за успешния старт и насърчаването на икономическото и бизнес развитие.
Проектът е съ-финансиран по програма „Еразъм+” на Европейската комисия.