Проект: WAYWARD
АРБС е партньор в проект WAYWARD
12.09.2019 г.
“Working to Approach Youth Workers as Agents of a Response to Disability” (WAYWARD) е проект за изграждане на капацитет в сферата на младежта, включващ 7 партньорски организации от Гърция, Ирландия, Италия, България, Виетнам, Мексико и Филипините с всеобхватна насоченост към овластяване на личностното развитие, преодоляване на стереотипите и социалното включване на млади хора (на възраст 18-25 години) с интелектуални затруднения в партньорските страни чрез овластяване на младежки работници и НПО по отношение на разбиране и методологичен набор от инструменти, основан на методологията на ОЧС (Обучение чрез спорт).
Основния състав на консорциума включва балансирано представителство на организации, работещи конкретно с целевата група (млади хора с интелектуални затруднения) чрез образователната употреба на спорта и младежки организации с експерт по европейското измерение на използването на методологията на ОЧС с младежите със затруднения.
WAYWARD се справя с предизвикателството на социалното изключване и социалната стигма, изпитвани от младите хора с интелектуални затруднения в партньорските региони чрез международно сътрудничество.
Световната банка количествено определя в един милиард (15% от населението на света) хората с някаква форма на увреждане в света. Като явление, подчертава Световната банка, уврежданията са разпространени в развиващите се страни и като цяло този феномен е придружен от неблагоприятни социално-икономически резултати като по-ниски нива на образование, по-лоши здравни резултати, по-ниски нива на заетост и по-високи нива на бедност.
Както се подчертава от Световния доклад за хората с увреждания (СЗО, 2011 г.), условията на психичното здраве са особено стигматизирани, като в тази стигма съществуват няколко аспекта на общ характер в различни географски условия. Негативните нагласи и поведение, продължава докладът, оказват неблагоприятно въздействие върху деца и възрастни с увреждания, което води до негативни последици като ниска самооценка и намалено участие.
Проучването на EHSIS (Европейско Проучване за Здраве и Социална Интеграция) Евростат (2012) съобщава, че от 70 милиона младежи с увреждания на възраст над 15 години в Европа (17,6% от общото население), 25,6% съобщават за увреждане, свързано с образование и обучение, 38,6 % към заетост и 60% за свободно време.
СЗО в своето проучване за хората с увреждания в региона на Югоизточна Азия (2013) отбелязва, че децата с увреждания са по-малко склонни да посещават училище, като по този начин изпитват ограничени възможности за формиране на човешки капитал и са изправени пред намалени възможности за заетост и намалена продуктивност в зряла възраст.
Както е показано от Евробарометър (2014), инвалидността или заболяванията са една от основните причини общото население да не участва в спорта. В същото време, както е илюстрирано от академичните изследвания, участието в спорта е положително свързано с набор от положителни резултати (вж. Уайс, Дж., Даймънд, Т., Дания, Дж., & Ловалд, Б., 2003).
Методологията Обучение чрез спорт /ОЧС/, комбинирайки в положителна синергия, приобщаващия потенциал на ОЧС и спорта, предоставя на местните организации мощен инструмент за повишаване на мотивацията на младите хора с интелектуални затруднения за участие в обществото, като в същото време противодейства на явленията на социалната стигма чрез положителна информираност и предоставя на младите хора, изправени пред интелектуални затруднения, набор от умения за успешна интеграция във всички сфери на образованието, обществото и в перспектива, на пазара на труда.
WAYWARD възнамерява да постигне показания резултат чрез включване в набор от дейности за изграждане на капацитет и обучение, както следва:
1) Проучване за идентифициране на бариерите на млади хора с интелектуални затруднения за интеграция в спорта, образованието и обществото в комбинация със съществуващите добри практики на ОЧС за работа с младежи с интелектуални затруднения в партньорските страни;
2) Разработване на формат за обучение, който дава възможност на операторите, работещи в областта на младежта, да насърчават мотивацията, уменията и потенциала за социално включване на нивото на младите хора с интелектуални затруднения чрез ОЧС;
3) Фаза на местни дейности, при която младежките оператори, участващи в обучителния курс, ще бъдат ангажирани на местно ниво в редица образователни уъркшопи за ОЧС, насочени към младите хора с интелектуални затруднения, както и действия за сенсибилизация (уъркшопи, презентации, онлайн действия) насочени към общността и заинтересованите страни с положително послание за включване;
4) Международен семинар за обмен на местен опит и съвместна обмяна на опит, в чийто контекст младежките оператори, участващи в предишната фаза на проекта, ще имат възможност да обменят идеи и практики, свързани с контекста и структурата на Ръководство и на Уеб платформа, финални и осезаеми резултати от проекта;
5) Изготвяне на наръчник, който ще служи като помощен материал за младежките организации и оператори в Европа и Азия в работата им с младежи с интелектуални затруднения;
6) Създаване на многоезична уеб платформа, чрез която да се осигури видимост на проектните дейности/материали, възможности за електронно обучение на външни оператори с помощта на онлайн образователни модули, както и да се разкрият бъдещи дейности, които да бъдат изпълнявани от партньорите на проекта на международни и местни събития.
Проект WAYWARD в съ-финансиран по програма Еразъм+ на Европейския съюз, изграждане на капацитет в сферата на младежта.
WAYWARD се справя с предизвикателството на социалното изключване и социалната стигма, изпитвани от младите хора с интелектуални затруднения в партньорските региони чрез международно сътрудничество.
Световната банка количествено определя в един милиард (15% от населението на света) хората с някаква форма на увреждане в света. Като явление, подчертава Световната банка, уврежданията са разпространени в развиващите се страни и като цяло този феномен е придружен от неблагоприятни социално-икономически резултати като по-ниски нива на образование, по-лоши здравни резултати, по-ниски нива на заетост и по-високи нива на бедност.
Както се подчертава от Световния доклад за хората с увреждания (СЗО, 2011 г.), условията на психичното здраве са особено стигматизирани, като в тази стигма съществуват няколко аспекта на общ характер в различни географски условия. Негативните нагласи и поведение, продължава докладът, оказват неблагоприятно въздействие върху деца и възрастни с увреждания, което води до негативни последици като ниска самооценка и намалено участие.
Проучването на EHSIS (Европейско Проучване за Здраве и Социална Интеграция) Евростат (2012) съобщава, че от 70 милиона младежи с увреждания на възраст над 15 години в Европа (17,6% от общото население), 25,6% съобщават за увреждане, свързано с образование и обучение, 38,6 % към заетост и 60% за свободно време.
СЗО в своето проучване за хората с увреждания в региона на Югоизточна Азия (2013) отбелязва, че децата с увреждания са по-малко склонни да посещават училище, като по този начин изпитват ограничени възможности за формиране на човешки капитал и са изправени пред намалени възможности за заетост и намалена продуктивност в зряла възраст.
Както е показано от Евробарометър (2014), инвалидността или заболяванията са една от основните причини общото население да не участва в спорта. В същото време, както е илюстрирано от академичните изследвания, участието в спорта е положително свързано с набор от положителни резултати (вж. Уайс, Дж., Даймънд, Т., Дания, Дж., & Ловалд, Б., 2003).
Методологията Обучение чрез спорт /ОЧС/, комбинирайки в положителна синергия, приобщаващия потенциал на ОЧС и спорта, предоставя на местните организации мощен инструмент за повишаване на мотивацията на младите хора с интелектуални затруднения за участие в обществото, като в същото време противодейства на явленията на социалната стигма чрез положителна информираност и предоставя на младите хора, изправени пред интелектуални затруднения, набор от умения за успешна интеграция във всички сфери на образованието, обществото и в перспектива, на пазара на труда.
WAYWARD възнамерява да постигне показания резултат чрез включване в набор от дейности за изграждане на капацитет и обучение, както следва:
1) Проучване за идентифициране на бариерите на млади хора с интелектуални затруднения за интеграция в спорта, образованието и обществото в комбинация със съществуващите добри практики на ОЧС за работа с младежи с интелектуални затруднения в партньорските страни;
2) Разработване на формат за обучение, който дава възможност на операторите, работещи в областта на младежта, да насърчават мотивацията, уменията и потенциала за социално включване на нивото на младите хора с интелектуални затруднения чрез ОЧС;
3) Фаза на местни дейности, при която младежките оператори, участващи в обучителния курс, ще бъдат ангажирани на местно ниво в редица образователни уъркшопи за ОЧС, насочени към младите хора с интелектуални затруднения, както и действия за сенсибилизация (уъркшопи, презентации, онлайн действия) насочени към общността и заинтересованите страни с положително послание за включване;
4) Международен семинар за обмен на местен опит и съвместна обмяна на опит, в чийто контекст младежките оператори, участващи в предишната фаза на проекта, ще имат възможност да обменят идеи и практики, свързани с контекста и структурата на Ръководство и на Уеб платформа, финални и осезаеми резултати от проекта;
5) Изготвяне на наръчник, който ще служи като помощен материал за младежките организации и оператори в Европа и Азия в работата им с младежи с интелектуални затруднения;
6) Създаване на многоезична уеб платформа, чрез която да се осигури видимост на проектните дейности/материали, възможности за електронно обучение на външни оператори с помощта на онлайн образователни модули, както и да се разкрият бъдещи дейности, които да бъдат изпълнявани от партньорите на проекта на международни и местни събития.
Проект WAYWARD в съ-финансиран по програма Еразъм+ на Европейския съюз, изграждане на капацитет в сферата на младежта.